اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان

سازمان اوقاف و امورخیریه کشور / اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی

اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان

سازمان اوقاف و امورخیریه کشور / اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی

اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان
شعار سال 1395 سازمان اوقاف و امورخیریه:
اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل
در مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" گفت: نقش وقف در تحقق اقتصاد مقاومتی باید مورد مطالعه قرار گیرد تا این سنت حسنه در تحقق مولفه های اقتصاد مقاومتی در جامعه شریک و سهیم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: مشارکت دادن دانشگاهها و پایان نامه های دانشجویی در احصاء آثار وقفی و ادای حق وقف، اقدامی ارزشمندی است که باید با جدیت دنبال شود.

حجت الاسلام حسینی اراکی توسعه تشکل های وقفی به عنوان یاوران وقف را ضروری دانست و اظهار داشت: یاوران وقف می توانند در ترویج فرهنگ وقف و احیای آن موثر بوده و بازوان توانای اوقاف و امور خیریه در تحقق دقیق این امر خطیر اسلامی باشند.

وی افزود: این افراد می تواند در ساماندهی موقوفات هر منطقه نیز یاری رسان متولیان امر باشند و در تببین و توجیه مردم شریف در امور وقفی نقشی حیاتی را ایفا نمایند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه وقف را سنتی حسنه و الهی و بر گرفته از آیات و روایات برشمرد و عنوان کرد: باید خلأ های موجود در عرصه‌های فرهنگسازی و اطلاع رسانی در عرصه سنت حسنه وقف مرتفع گردد که در این رابطه، در کنار نقش مهم رسانه‌ها، سلسله جلیله روحانیت معظم نیز با توجه به نفوذ کلام و بیانشان در میان آحاد مردم می توانند تاثیرات بسیاری در این رابطه داشته باشند

حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به این که طرح جامع ساماندهی امام زادگان و بقاع متبرکه باید در دستور کار قرار گیرد افزود: هیات امنای این اماکن مقدس و متبرک باید با مسئولان اجرایی تعامل سازنده داشته، عالم به امور وقف و مورد وثوق مردم در منطقه باشند تا شاهد تعالی روز افزون این مراکز مقدس و تاثیرگذار در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی باشیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۱
محمد رضا آسوده

نظرات  (۱)

۲۱ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۵۰ فریبرز جلوه گر
سلام وب بسیار زیبایی داری ....و مطالب فوق العاده جذاب....خوشحل میشیم به وب ماهم سر بزنید و نظرتونو نسبت بهش بدنین...منتظرتون هستیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی