اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان

سازمان اوقاف و امورخیریه کشور / اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی

اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان

سازمان اوقاف و امورخیریه کشور / اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی

اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان
شعار سال 1395 سازمان اوقاف و امورخیریه:
اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل
در مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، حجت الاسلام آیت الله عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در نشست تخصصی وقف شهرستان دلیجان که به مناسبت هفته فرهنگی دلیجان در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد بر لزوم توجه جدی به وقف و موقوفات تأکید کرد و گفت: روحانیون نقش ویژه ای در ترویج و توسعه فرهنگ وقف بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه وقف در راه خدا و به منظور رفع نیاز نیازمندان معامله ای بسیار ارزشمندست گفت: سنت حسنه وقف صدقه جاریه ای است که هیچ زمانی از بین نرفته و اثرات و برکات آن هم برای مردم و واقف تا همیشه ماندگارخواهد بود.
حجت الاسلام عباسیان با اشاره به سنت حسنه وقف در سیره معصومین(ع) تصریح کرد: وقف از دیدگاه اهل بیت(ع) از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است و پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و دیگر ائمه معصوم(ع) خود از جمله اولین واقفان صدر اسلام و مبلغان این سنت حسنه به شمار می روند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: اکثریت صحابه نبی مکرم اسلام و در رأس آنها خود اهل بیت(ع) نسبت به این سنت حسنه و عمل به آن اهتمام داشتند و امروز وظیفه یکایک ماست که راهشان را ادامه داده و نسبت به این مهم توجه ویژه تری داشته باشیم.
وی افزود: با نگاهی به تاریخ اسلام و سیره عملی اهل بیت(ع)، ائمه معصوم(ع) در می یابیم که بیشترین نقش را در احیای سنت وقف و موقوفات وجود نبی مکرم اسلام داشتند و پس از اهل بیت(ع) بیشترین اثرگذاری را در ایجاد موقوفات جدید علما و روحانیان ایفا کردند.
حجت الاسلام عباسیان تبلیغات را از عوامل مهم و تاثیرگذار در نهادینه سازی فرهنگ وقف عنوان کرد و با اشاره به رسالت خطیر روحانیون در این راستا ادامه داد: مشوق اصلی اکثریت وقف هایی که امروزه برای ما به یادگار مانده جامعه روحانیت هستند و ما می بینیم در هر عصری که روحانیت نسبت به وقف توجه داشته اند مردم نیز خاضعانه وارد عرصه شده و مالی را وقف کردند و برعکس در هر دوره ای که علما در تبلیغ فرهنگ وقف و تشویق مردم ضعیف عمل کرده اند سنت وقف نیز روبه افول بوده و این بیانگر نقش اثربخش جامعه روحانیت در این زمینه است.
مدیر کل اوقاف استان بیان کرد: در دوران گذشته علیرغم وجود امکانات و وسایل ارتباط جمعی ما شاهد رشد و تبلور فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف جامعه بوده ایم که این مهم نیز ناشی از نقش اثرگذار روحانیون و تبلیغات موثر این قشر بوده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه طی سال های اخیر اقبال عمومی نسبت به فرهنگ وقف افزایش یافته و از سال 88 تعداد موقوفات نسبت به گذشته از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در پایان گفت: با اطلاع رسانی و انجام تبلیغات مناسب و اصولی می توان فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کرد و اگر فرهنگ وقف بخوبی تبیین و نهادینه شود؛ قطعاًبسیاری از مشکلات کنونی جامعه و مردم نیز رفع خواهد شد و تحقق این مهم نیازمند مشارکت و همت جامعه روحانیت است.

لازم بذکراست حجت الاسلام کرامتی امام جمعه شهردلیجان ، حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس ، حجت الاسلام کلانتری دادستان دلیجان، حجت الاسلام فروغی مدیرحوزه علمیه الغدیر نراق از مهمانان ویژه ی این مراسم بودند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۶
محمد رضا آسوده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی