اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان

سازمان اوقاف و امورخیریه کشور / اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی

اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان

سازمان اوقاف و امورخیریه کشور / اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی

اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان
شعار سال 1395 سازمان اوقاف و امورخیریه:
اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل
در مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه

به گزارش روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان، بی بی زبیده خاتون سلام الله علیها از نوادگان امام جواد علیه السلام است نام آن حضرت فاطمه الصغری و لقب آن بزرگوار زبیده خاتون و کنیه آن حضرت ام البنین است.که بقعه مبارکه ایشان در 7 کیلومتری جنوب غربی شهر نراق در منطقه ای به نام بیدشک واقع گردیده و بقعه متبرکه آن حضرت زیارتگاه عاشقان و دلسوختگان اهل بیت رسول الله است.

نقل است که در کاروانی از سادات که از شهر مدینه به سوی ایران حر کت کرده بودند دختری 9 ساله از نوادگان امام جواد علیه السلام که بانوی پاکدامن و با تقوا بوده این کاروان را همراهی می کردند.

 حکومت وقت با کسب اطلاع از این مهاجرت و ترس از نفوذ سادات علوی در ایران آنها را از مدینه تعقیب و در منطقه فعلی تنها و غریب محاصره کرده و تعداد زیادی از بانوان مکرمه بنی هاشمیان که در رکاب و ملتزم آن حضرت بوده اند را به شهادت می رساند، مظلومیت شهادت این بزرگواران و دفن شدن پیکرهای مطهر آنها در اطراف امامزاده به کل منطقه که به خاک سفید معروف است فضای معنوی کم نظیری بخشیده است.

هر سوخته دلی که یک بار به زیارت این دردانه امام جواد علیه السلام مشرف می شود دیگر نمی تواند یاد و خاطره این دیدار را فراموش کند.

روز زیارتی این امامزاده اربعین سالار شهیدان

 به نقلی روز وفات این امامزاده در روز اربعین سید و سالار شهیدان است سال ها است که مردم شهرهای دلیجان و نراق در این روز عشق و ارادت خود را به خاندان رسالت ابراز داشته و در سال های اخیر به همت و سعی محبین اهل بیت مراسمی باشکوهی در آن مکان برگزار می شود که زائران بسیاری در آن شرکت دارند و در این روز از نذورات آن اطعام می شوند.

ایام اربعین حسینی بهترین فرصت برای انجام فعالیت های فرهنگی و دینی

حجت الاسلام محمد رضا آسوده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از برگزاری جلسه هماهنگی برنامه های اربعین حسینی گفت: این جلسه با حضور هیئت امنای بقعه متبرکه برگزار شد که مقرر شد مراسم اربعین سید و سالار شهیدان در امامزاده زبیده خاتون سلام الله علیه این شهرستان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه اربعین در این بقعه مبارکه سابقه طولانی دارد، ادامه داد: این برنامه هر ساله با حضور بیش از 6 هزار نفر از اقصی نقاط کشور بویژه استان مرکزی برگزار می شود.

حجت الاسلام آسوده ایام محرم و صفر را بهترین فرصت و فضا برای کار فرهنگی و بیان اهداف سیدالشهداء در قیام کربلا دانست و بیان کرد: باید مسئولان فرهنگی و خطبا و سخنرانان ازاین فضا برای تبیین فرهنگ دینی و قیام عاشورا استفاده کنند.

وی ادامه داد: اجرای هرچه بهتر این مراسم همکاری تمامی دستگاه ها و ادارات را می طلبد تا کاستی ها و معایب برنامه سال های گذشته مرتفع شود.

اطعام 6 هزار زائر و عاشق و دوستدار اهل بیت در روز اربعین

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سال گذشته در مراسم اربعین 6 هزار زائران و شرکت کنندگان در این مراسم از محل نذورات مردمی و وجوه واریزی به امامزاده اطعام شدند، بیان کرد: با توجه به استقبال گسترده مردم و حضور عاشقان و دوستداران آن امامزاده در این مراسم با شکوه امسال پذیرایی از 6 هزار نفر تدارک دیده می شود.

وی افزود: عشق و ارادت به ابا عبدالله الحسین و خاندان عصمت و طهارت سبب حضور گسترده مردم در این مراسم است و هر ساله شاهد حضور گسترده پسر و جوان و زن و مرد در این مراسم عزاداری هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از موقعیت موجود در این ایام باید کمال استفاده و بهره برای تبیین قیام عاشورا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ولایتمداری برده شود، اظهار کرد: این فعالیت ها راهی برای حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به پایگاه های فرهنگی است.

حجت الاسلام آسوده بیان کرد: حرم امامزاده زبیده خاتون سلام الله دلیجان از ساعات اولیه روز اربعین میزبان عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۲
محمد رضا آسوده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی