اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان

سازمان اوقاف و امورخیریه کشور / اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی

اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان

سازمان اوقاف و امورخیریه کشور / اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی

اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان
شعار سال 1395 سازمان اوقاف و امورخیریه:
اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل
در مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه


به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 13 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور با ماده 2 این طرح با 128 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 2 طرح مذکور؛ سازمان اوقاف و امور خیریه به سازمان اوقاف، مساجد و امور خیریه تغییر نام می‌یابد که در این قانون سازمان نامیده می‌شود. این سازمان مسئولیت حمایت از مدیریت مساجد، اقدامات و امور مربوط به نگهداری، احداث، تجهیز، نوسازی و پیگیری امور نمازخانه‌ها را به ترتیبی که در این قانون می‌آید برعهده دارد و این مسئولیت به سایر وظایف سازمان مذکور اضافه می‌شود

براساس این ماده؛ به منظور اجرای وظایف محوله در این قانون با استفاده از نیروی انسانی و امکانات موجود، معاونتی به نام "معاونت امور مساجد کشور" که در این قانون معاونت نامیده می‌شود در سازمان اوقاف و امورخیریه تاسیس می‌شود. در این مصوبه تصریح شده است: معاونت امور مساجد در تعیین امام جماعت و انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مسجد دخالت نخواهد داشت.

در ماده 4 این طرح نیز آمده است؛ وظایف، اختیارات، نمودار سازمانی و نحوه فعالیت این معاونت حداکثر تا 3 ماه پس از تصویب این قانون، از سوی سازمان تدوین می‌شود و از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۳
محمد رضا آسوده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی