اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان

سازمان اوقاف و امورخیریه کشور / اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی

اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان

سازمان اوقاف و امورخیریه کشور / اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی

اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دلیجان
شعار سال 1395 سازمان اوقاف و امورخیریه:
اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل
در مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه

حجت الاسلام محمد رضا آسوده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان با اشاره به اهمیت رسیدگی به بقاع متبرکه و بازسازی این اماکن زیارتی و تاریخی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بنای ساختمان قدیمی بقعه با مصالحی از خشت وگل ساخته شده که باگذشت زمان و تاثیر نزولات جوی فرسوده و نیازمند بازسازی طبق طرح جامع بود که بخشی از آن در حال حاضر با کمک خیرین و نیکوکاران در حال بازسازی است.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته دو میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون ریان برای انجام برخی از عملیات های عمرانی هزینه شده است، افزود:  کل عرصه زیارتگاه 5000 هزار متر مربع و زیر بنای آن در دو طبقه 750 متر مربع که جمعه 1500 متر مربع است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان خاطر نشان کرد: تربتخانه این بقعه مبارکه در یک فضای 9*9 ، متر مربع است که در حال بازسازی است.

وی اضافه کرد: هزینه انجام شده تا نیمه اول سال 94 مبلغ شش میلیارد ریال بوده که از سال گذشته تا کنون  دو میلیارد و هفتصد و هشتاد و پنج میلیون ریال هزینه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شروع پروژه عمرانی از سال 1384 طبق طرح جامع مصوب سازمان اوقاف و امور خیریه بوده است، بیان کرد:  جمعا هشت میلیارد و هفتصد و هشتاد پنج میلیون ریال هزینه شده است.

حجت الاسلام آسوده خاکریزی پشت بام و سیمان کاری، تیغه چینی 500 متر مربع، هزینه نبشی کشی برای تیغه ها ، گچ کاری و سفید کاری، ساخت و نصب گلدسته ها و تهیه 500 متر سرامیک از جمله برنامه ها برای بازسازی این بقعه متبرکه بوده است.

وی نصب سرامیک سرویس های بهداشتی، تهیه سیمان و ماسه و همچنین لوله کشی سرویس های بهداشتی  را از دیگر فعالیت های دانست که به همت خیرین و نیکوکاران انجام شده دانست و بیان کرد: انعقاد قرارداد ساخت ضریح، پیگیری تیرریزی برق ویژه جاده مخصوص امامزادگان، ساخت و نصب پنجره های پی وی سی، ساخت درب های ورودی، خرید و نصب شیشه پنجره ها و دربها و همچنین تهیه ایزوگام از دیگر برنامه های انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان اضافه کرد: همه این فعالیت های از سال 1384 با کمک و مساعدت خیرین و همکاری اوقاف استان انجام شده و امید است کار بازسازی و تعمیرات این بقعه مبارکه در صورت اعتبار کافی تا پایان سال 1396 به پایان برسد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۴
محمد رضا آسوده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی